Klaipėdos universiteto „Žemynos“ gimnazijoje – STEAM ugdymo diena

  • Paskelbė : Mindaugas
  • Paskelbta: 2022-03-21
  • Kategorija: Renginiai

Akivaizdu, kad Klaipėdos universiteto „Žemynos“ gimnazijos pasirinktas STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos) ugdymas ne tik suteikia galimybę mokiniams žinias ir gebėjimus pritaikyti tarpdalykinėje integracijoje, bet ir formuoja gimnazijos išskirtinumą Klaipėdos mieste. Kovo 14 dieną vyko STEAM ugdymo diena, kurios metu gimnazijos pedagogai į savo dalyko pamokas integravo STEAM mokomuosius dalykus. 

Nuorodos:
https://ve.lt/aktualijos/klaipeda/klaipedos-universiteto-zemynos-gimnazijoje-steam-ugdymo-diena
https://www.ku.lt/blog/klaipedos-universiteto-zemynos-gimnazijoje-steam-ugdymo-diena/
 

Šią dieną gimnazijoje svečiavosi Robotikos akademija, kuri visoms šešioms pirmokų klasėms vedė praktinius edukacinius užsiėmimus „Japonijos kultūra ir technologijos“. Šių užsėmimų metu mokiniai klausėsi teorinės dalies ir patys turėjo galimybę grupėse pagal schemas ir brėžinius konstruoti įrenginius, išbandyti jų veikimą. Japonija jau ilgą laiką garsėja kaip inovatyvių technologijų šalis, kuri pasaulyje yra viena iš lyderių, tad mokiniai turėjo galimybę sužinoti apie šios unikalios šalies pažangias technologijas robotikos srityje.
„Man labai patiko šie užsiėmimai, pats labai mėgstu konstruoti, o šiandien ne tik puikiai praleidau laiką, bet ir turėjau galimybę prisiliesti prie visų tų detalių, mygtukų ir laidelių, kurių kasdieniame gyvenime, deja, neturiu. Jeigu dažnai sau užduodavau klausimą, kam reikia matematikos skaičiavimų, išmanyti fizikinius dėsnius, tai dabar galiu pasakyti, kad tokie užsiėmimai leidžia lengviau perprasti tai, ką paprastai tenka įsivaizduoti arba lieka tik teoriniame žinių lygmenyje. Robotoka išties įdomus dalykas, jis sujungia daug mokslų į visumą,“ – teigė pirmos klasės gimnazistas Rokas. 
Po Robotikos edukacijų 1a, 1c ir 1e klasės ėjo į Klaipėdos universiteto Sveikatos mokslų fakulteto dėstytojų verslo inkubatoriuje paruoštą edukacinį susipažinimą. Čia mokiniai turėjo galimybę ne tik susipažinti su teorine medžiaga, bet ir patys išbandyti įvairią praktinę reabilitacinę įrangą. Mokiniai išsimatavo su prietaisais savo jėgą, kompiuterio ekrane stebėjo savo vikrumą, išbandė Parkinsono ligą imituojančias pirštines, išbandė akinius, kurie perteikia įvairius regėjimo sutrikimus, naudojo svarmenis, kad pajustų, ką reiškia senam žmogui atsikelti iš lovos. Visus šiuos inovatyvius prietaisus demonstravo ir apie įvairius sutrikimus aiškino KU Sveikatos mokslų fakulteto Holistinės medicinos ir reabilitacijos katedros vedėja prof. dr. Daiva Mockevicienė, kuriai talkino laborantės Roma Urbonienė, Rita Gikarienė ir katedros sekretorė Kornelija Mažionytė. Šis edukacinis supažindinimas su įranga ir jos praktinis panaudojimas leido jauniesiems gimnazistams ugdyti empatijos jausmą, atjausti ir suprasti negalią turinčius žmones. 
„Man labiausiai patiko dirbti su svarmenimis. Įlindau į tokį sunkų kostiumą, kuris sveria gal kokį 30 kilogramų. Vaikščioti su juo ir atsikelti iš lovos nėra taip lengva. Dabar galiu suprasti, kaip jaučiasi seni žmonės,“ – įspūdžiais dalijosi mokinė Taja. 
„Man labiausiai patiko pusiausvyros pratybos! Kompiuterio ekrane stebėjau save važiuojantį autobusiuku. Po mano padais buvo padėtas sensorinis kilimėlis, tad vien savo kūno svoriu turėjau valdyti savo autobusiuką. Galima nusistatyti greitesnį arba lėtesnį greitį, rinkti taškus, tad visa tai primena kompiuterinį žaidimą, tik skirtumas tas, kad dirba kojų raumenys, svarbi pusiausvyra. Tik nulipęs nuo pagrindo pajutau, kiek iš tikrųjų reikėjo daug pastangų, norint suvaldyti autobusiuką,“ – pasakojo mokinys Justas.
STEAM ugdymo dienos turėtų tapti tradicija, o bendradarbiaujant su Klaipėdos universitetu ir kitais Klaipėdos universiteto „Žemynos“ gimnazijos partneriais įmanoma suderinti ir sujungti tai, kas paprastai atrodo kaip atskiri mokomieji dalykai. Praktiniai edukaciniai užsiėmimai leidžia ne tik sujungti dalykus į visumą, bet ir patirti emocijas, dalijantis savo patirtimi su bendraamžiais, o juk po nuotolinio mokymosi labai svarbu mokiniams tarpusavyje bendrauti ir ugdyti socialinius, emocinius ryšius.

Nuorodos:
https://ve.lt/aktualijos/klaipeda/klaipedos-universiteto-zemynos-gimnazijoje-steam-ugdymo-diena
https://www.ku.lt/blog/klaipedos-universiteto-zemynos-gimnazijoje-steam-ugdymo-diena/

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas